Je salon staat, je website is online en je hebt inmiddels een aantal vaste, terugkerende klanten. Daar red je het wel mee, maar je zou graag nog wat nieuwe klanten trekken. Bijvoorbeeld omdat je regelmatig nog wat gaatjes in je agenda hebt of omdat je je salon graag wilt uitbreiden met nieuwe apparaten en behandelingen. Maar hoe laat je eigenlijk je klantenbestand groeien?
Je hebt het vast wel eens gehoord: je moet actief zijn op social media. En terecht, want het werkt. Met een paar goede berichten op Facebook of Instagram kun je een hoop nieuwe mensen bereiken. Maar wat kun je dan allemaal posten? Denk hierbij aan het volgende:
Mond-tot-mondreclame is nog steeds één van de beste vormen van marketing. Ook voor je salon. Familie, vrienden of collega’s die jouw salon aanraden, hebben namelijk veel meer effect dan reviews van vreemden op het internet (al zijn die ook belangrijk). Probeer je huidige klanten daarom jouw beautysalon te laten promoten.
Hoe? Geef ze bijvoorbeeld persoonlijke korting op een volgende behandeling. En eventueel geef je diezelfde korting aan elke nieuwe klant die hen komt. Ook kun je werken met bijvoorbeeld gift cards die de klanten die je nu al hebt weg kunnen geven. Als ze tevreden over je zijn, doen ze dat graag!
Nieuwe klanten trekken is één, maar je wilt ze natuurlijk ook behouden. Dat kun je doen met een loyaliteitsprogramma. Een soort spaarpuntensysteem waarmee jouw klanten sparen voor bijvoorbeeld gratis producten of een eenmalige korting op een behandeling. Houd het daarbij wel zo simpel mogelijk; gewoon 1 punt per behandeling of per uitgegeven bedrag. Dat houdt het overzichtelijk en scheelt weer vragen!
Wil je jouw klanten ook trekken met nieuwe behandelingen? Of je salon uitbreiden met nieuwe apparatuur en producten voor wat extra upselling? Bekijk dan al onze producten of maak een vrijblijvende afspraak om jouw favoriete apparaten te bekijken en je te laten adviseren over passende leaseplannen of betaalmogelijkheden.
We ontvangen je graag.
Nidhan Chhina - CEO